Para-badminton: Mróz ze srebrem w Irlandii
fanpage: Para-Badminton Poland

Para-badminton: Mróz ze srebrem w Irlandii

  • Dodał: Bartosz Szafran
  • Data publikacji: 24.06.2019, 17:49

Bartłomiej Mróz zajął drugie miejsce w zaliczanym do rankingu olimpijskiego turnieju Forza Irish Para-Badminton International. To świetny wynik w walce z azjatycką, szalenie mocną konkurencją. Dwa medale zdobyli jeszcze Polacy w konkurencjach nieolimpijskich.

 

Nasz najlepszy para-badmintonista pojechał do Irlandii z nadzieją na przełamanie serii przegranych w ćwierćfinałach i sztuka ta mu się udała. Już w fazie grupowej Mróz grał bardzo dobrze. Wygrał wszystkie trzy pojedynki - z Indonezyjczykiem Oddie Kurnia Dwi Putra, Koreańczykiem Gi Yeon Kim oraz Malezyjczykiem Mhamadem Ahmad Azri. Dzięki pierwszemu miejscu w grupie Polak miał wolny los w 1/8 finału, a w ćwierćfinale po wyrównanym dwusetowym meczu pokonał Indonezyjczyka Wei Ming Tay. Największego wyczynu dokonał jednak Mróz w półfinale, spychając na najniższy stopień podium rozstawionego z dwójką Malezyjczyka Liek Chou Cheah. Dokonał tego w bardzo zaciętym, trzysetowym boju. Finał z rozstawionym z jedynką Dhevą Anrimusthi też miał trzy równe sety, ale zakończył się wygraną Indonezyjczyka.

 

Bartłomiej próbował też sił w mikście w parze z Katarzyną Ziębik, ale przegrali dwa mecze grupowe (z Hindusami i Tajlandczykami) i odpadli z turnieju. Pani Kasia zagrała też w singlu, ale po porażkach z Francuzką Coraline Bergeron i Hinduską Parul Dalsukhbhai Parmar zajęła ostatnie miejsce w grupie.

 

Wśród osób niskorosłych dwa brązowe medale w deblu padły łupem Polek. Na najniższym stopniu podium stanęły  Maria Bartusz z Oliwią Szmigiel oraz Daria Bujnicka z Niną Kozlovą z Ukrainy. W singlu nasze panie nie odegrały istotnej roli.

 

Wyniki Polaków w Irlandii

Bartosz Szafran

Od wielu wielu lat związany ze sportem czynnie jako biegający, zawodowo jako sędzia i medyk oraz hobbystycznie jako piszący wcześniej na ig24, teraz tu. Ponadto wielbiciel dobrych książek, który spróbuje sił w pisaniu o czytaniu.